Delrapport: Lyckan är en sällsam fågel.

Snart halvvägs in i Lyckan är en sällsam fågel och än så länge tycker jag boken är sådär. Den blir lite långrandig och jag har ibland lite svårt att följa karaktärerna. Just nu är jag dessutom lite sur på huvudpersonen Charles Balanda som går runt och är missnöjd med sitt liv, men som inte gör något för att förbättra sin situation. Sånt kan verkligen göra mig irriterad. Jag hoppas dock att jag snart får lite grepp om boken. Har tvärr inte gett den någon långläsning utan det har mest blivit lite  läsning här och där eller de minuterna det tar innan ögonen faller igen av sig själv när jag går och lägger mig. 

I bakgrunden syns dessutom min adventspimpade spiselkrans med adventsljusstake och tre hyacinter insnodda i silkepapper. Rosa och vitt är det tänkt att det ska bli när det blommar.

One thought on “Delrapport: Lyckan är en sällsam fågel.

Kommentera

