Lär känna fröken S i Pocket & Påhitt.

Nu har En bok om dagen skickar ut vilka som ska byta med vilka i pocket och påhitt.

Böcker

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Jag läser ur alla genrer och har väl ingen riktigt favorit. Ibland är jag på humör för deckare och ibland är det kärlek för hela slanten.
* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Jag har en önskelista med de titlar jag är mest intresserad av just nu.
* Vad har du läst, men tänkt ”Aldrig mer!” om..?
Jag har ingen titel så där i hucudet just nu, men jag har svårt för böcker med för stelt språk. Därför kan jag tycka att klassiker är lite för svåra att ta sig igenom. Se bara vad stackars Fjodor lider av min dåliga diciplin.
* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Jag har det mesta av Stephen King och skaffar allt av Joanne Harris. Annars blri det lite av allt.
* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Tyvärr finns ingen lista på det jag läst. Det finns bara en lista på det jag har oläst i bokhyllan. Annars finns det recensioner på det jag läst här och i min gamla blogg Sofies Place.
* Annat litterärt, värt att veta..?
Är inte förtjust i sci-fi och fantasy.

 

Gottigheter

* Vad äter du för godis?
Jag är en riktig gottoman och äter det mesta i sötväg, choklad är dock den största favoriten. Det får inte vara fyllt med sprit bara.
* Naturgodis – ätbart eller inte..?
Gott gottigottgott 
* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Coffee – goood, Tea – gooooood. Blandar hejvilt mellan kaffe och te. När det gäller te dricker jag gärna svart och grönt med någon god smak men inte Rooiboste.

 

Övrigt

* Hobby?
Papperspyssel, blommor, bakning, läsning.
* Favoritfilm?
Olika chickflicks som till exempel Pretty woman och Australia annars är jag en serietjej som älskar komediserier som Vänner och How I met your mother.
* Favoritmusik?
Pop och rock. Just nu får det gärna vara Johnossi och Nickelback.
* Stjärntecken? Favoritfärg?
Jag är en stolt vädur. Men vilken vädur är inte det 😉 Jag är svag för lila och rött.
* Samlar du på något?
Jag samlar inte på något speciellt mer än böcker då såklart.

2 thoughts on “Lär känna fröken S i Pocket & Påhitt.

  1. Ping: Vårig lyx – the questions. « Massor av ord…

Kommentera

