En önskelista en vanlig måndag

Det ligger massor med olästa böcker jämte fåtöljen i biblioteket. För att inte tala om de inbundna som är inputtade lite här och var i bokhyllan, PLUS hyllplanet i pockethyllan som dignar av olästa böcker. Trots detta upptäcker jag alltid nya böcker som lockar mig till att vilja utöka antalet oläst i bokhyllan. Dessa finns just nu med på min önskelista:

  • 19 min – Jodi Picoult
  • Dagen min dotter blev galen – Michael Greenberg
  • Stigma – Åsa Schwartz
  • Stjärna för en natt – Lisa Jewell
  • Ett litet snedsprång – Denise Rudberg
  • Du vet var jag finns – Rachel Cohn
  • Smaken – Muriel Barberry
  • The suspicions of Mr Whicher – Kate Summerscale
  • Främling på tåg – Jenny Diski
  • Strindbergs stjärna – Jan Wallentin
  • Fallen ängel – Becca Fitzpatrick
  • Judaskyssen – Anna Grue
  • Att föda ett barn – Kristina Sandberg

Dessutom vill jag läsa någon bok av Sofie Oksanen, Hans Koppel och Barbara Wine.

One thought on “En önskelista en vanlig måndag

  1. Ping: Lär känna fröken S i Pocket & Påhitt. « Massor av ord…

Kommentera

