Bokmässeenkäten

Ramlade på enkäten inne hos Bokbabbel och jag kör väl jag också:
Namn: Fröken S
Hemort: Mellan Kungälv och Göteborg
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): Varje år i cirka 5 år. Det blir många bokmässor det.
På årets bokmässa ska jag: Ännu en gång gå runt och njuta av att hela svenska mässan är fylld av böcker! Förhoppningsvis stöta på känt folk av olika slag (bloggare, författare etc). Dessutom en efter mässanfika med två bibliotekarier på fredagseftermiddagen.
Mitt bästa bokmässeminne: När jag var där för första gången med mamma och upptäckte hur kul det var och hur mycket böcker det egentligen fanns att köpa. Det var efter mitt första mässbesök min hög olästa böcker fick oanade proportioner och jag har inte hunnit ikapp sen dess. Angenämt problem dock.
Några böcker jag ser framemot:  Ingen bok i synnerhet, gillar bara atmosfären, få boktips och eventuellt höra författare prata om sina böcker.
Jag hoppas få se: Andra författare än Jan Gillou som man alltid ser =)
Jag hoppas slippa: Brist på kontanter och FÖR mycket trängsel.
Mitt bästa bokmässefynd: Amnestys boklotteri har resulterat i några bra titlat. Dessutom skänker man pengar till goda ändamål.
Kommentera

