Ett sorgligt försummat bibliotek.

Det är precis det jag har skaffat mig. Jag har ett rum med mina böcker i. Dessutom står där en ganska så ok fåtölj med inbyggd fotpall. Men sitter jag där och läser någon gång? Nja gångerna är ganska lätta att läsa. Så glad som jag var för mitt trevliga rum när jag flyttade in. Äntligen skulle jag få ett eget krypin.Förvaringsrum har det blivit. Nu ska det bli ändring på det. Det är dags för mig att bo in mig i mitt rum för det är ju egentligen helt perfekt för läsning.

7 thoughts on “Ett sorgligt försummat bibliotek.

  1. Jag får erkänna att det är ungefär likadant hemma hos oss. Vi har ett rum med alla våra böcker men vi tillbringar nästan ingen tid där. jo, förresten, dottern är där endel och läser sina böcker.

    Jag får nog också bättra mig på att använda rummet. Det är ju fy skam att inte nyttja det när man har lyxet att ha ett sådant.

  2. Hörnan ser riktigt mysig ut! En liten filt och lite te eller kaffe, så hade jag nog kunnat sitta där ett tag! Men… det kanske är lätt att säga när man inte har en sådan hörna själv… det kanske inte skulle bli av… Men jag vill ändå tro att jag skulle älska det!

    • Åh det är precis så det är. Älskar min hörna och vill veeeerkligen utnyttja den mer, men oftast bnlir det läsning precis innan läggdags och då blir det oftast i sängen. Men ska utnyttja min lilla hörna lite mer i höst tänkte jag. Hörnan har nu blivit med en kudde och får rota upp en liten filt att få med mig också.

      • Kudde också, det lät mysigt! Du får ‘tvinga’ dig själv att sitta där minst en kvart eller något, och då kanske man kommer över det där vaddetnuär, och så blir du sittande läääänge läääänge 🙂

      • Det ska jag försöka med. Får ta med mig min tekopp, slita mig från TVn och sätta mig med en bok där inne. Kanske får städa med för att öka på lite mysfaktor. Ska göra mig ett försök redan ikväll och se hur det går=)

Kommentera

