Augustirapport

Det är nästan så jag måste titta två gånger när jag sammanställt min läslista för augusti. Inte för att listan är jättelång mn de senaste veckorna har jag läst mer än på de senaste månaderna sammanlagt! Det syns också att semestern är slut även om jag gärna läser ungdomsböcker annars med. Här kommer min augustilista:

  • En dag till skänks – Anna Gavalda
  • Drömmar som krossas – Bengt-Åke Cras
  • Hämnden – Colin Frizzell
  • Din syster Elina – Inger Granberg
  • Fly för livet – Gunnar Åberg
  • Ingen grekisk gud, precis – Katarina Kieri
  • En helvetes vinter – Daniel Woodrell
  • Bögslungan – Per Alexandersson
  • Blåögd – Mats Berggren
  • Gryningen kommer aldrig åter – David Woodrell
  • Under ytan – Catherine MacPhail

En helvetes vinter, Gryningen kommer aldrig återEn dag till skänks och Bögslungan var månadens bästa och En helvetes vinter klassar jag som den bästa bok jag läst hittills i år. Woodrell är min favoritförfattare just nu!

Antal:

Barn- och ungdomsböcker: 8

Dramatiskt eller verkligt: 3

Kommentera

