Ännu en bokhög

Nu blev det lite jobbigt. Jag är har ju plötsligt kommit in i världens lässug, plöjde en halv Woodrell igår, och idag kom det ett paket från adlibris till jobbet fullt med nya böcker. Jag plockade ihop en liten hög med dem som jag känner att jag skulle vilja ha med mig hem. Det gick att begränsa till åtta stycken:

  • Frost – Maggie Stiefvater
  • Kyrkogårdsboken – Neil Gaiman
  • Det är så logiskt alla fattar utom du – Lisa Bjärbo
  • Vad mina vänner inte vet – Sonya Sones
  • Vad min flickvän inte vet – Sonya Sones
  • Saker som aldrig händer – Johanna Lindbäck
  • Hej vacker – Ann-Helén Laestadius
  • Ondvinter – Anders Björkelid

Kanske får jag ta bort några till för tanken är ju att även våra elever ska få ta del av böckerna 😉 men kanske om jag är snabb att jag hinner…

5 thoughts on “Ännu en bokhög

  1. ”Det är så logiskt…” är väldigt bra! En bok som känns lagom att läsa, den blir inte för mycket men ändå inte tråkig så den rekommenderas. Lite extra kul att skolan och fiket som beskrivs i boken är samma som jag hänger på om dagarna, haha! 😉

  2. Ja, det är alltid kul när en bok utspelar sig i ens egna omgivning! Själv fastnade jag för den musikaliska anspelningen i titeln och ja, titeln över huvud taget 🙂

  3. Vad härligt att du har läslust till terminsstarten. Jag har lånat hem en massa men det är mycket med skolan nu i början, ateljeflytter… men jag läser kallocain av karin boye (lite klassikerplikt, bra men lite seg) och herta som jag långsamt läser, den är bra men lite lik den jag fick i dig i julklapp, fast jag gillar ju när en människa har ett tema och brinner för det.

  4. Jag kollade just in i din bokhylla, jag läste älskad saknad av joyce carol oates i våras, den var trevlig, handlade om två systrar! jag spanar efter blonde varje gång på bibblan men den verkar poppis, P1 snackade ju om den i bokcirkel i våras.

  5. Ping: Tema i september: Böcker på hög « Massor av ord…

Kommentera

