Har underhållt mitt missbruk

Bibliotek är riktigt farligt för ett bokmissbrukare som jag. Jag hade bestämt mig för att INTE låna några nya böcker när jag lämnade tillbaka de andra. Jag har ju trots allt hyllor som svämmar över av olästa böcker här hemma. Men jag kunde inte hålla mig och det blev ett strosande bland hyllorna. Dock begränsade jag mig något och lånade bara tre stycken:

  • De rätta – Scott Westerfeld
  • Skuggbiblioteket – Mikkel Birkegaard
  • Känn pulsen slå – Berny Pålsson

De rätta är den sista delen i Westerfelds serie om Snyggingstan, den har jag längtat efter under halva sommaren och nu äntligen. Skuggbiblioteket har legat på min vill läsa lista ganska länge så den var svår att gå förbi då den låg där på ett bord. Sist men inte minst tror jag att jag kan ta till mig Berny Pålssons andra bok lite bättre än den första nu under hösten när humöret inte alltid är soligt. De rätta är boken som lockar mest just nu så att jag äntligen kan få en upplösning på ful-serien. Måste bara läsa ut Halva liv först som definitivt inte är att förringa. Riktigt bra än så länge.

3 thoughts on “Har underhållt mitt missbruk

  1. Haha! Så brukar det gå för mig också. Har nog runt 10 låneböcker här hemma eftersom man inte kan gå förbi biblioteket utan att smita in och låna en bok eller två – till.

    Jag har endast läst den första delen i ful-serien men får väl kanske ta och kolla upp de andra också då 😉

    • Ja bibliotek är farligt för oss bokmissbrukare. Där inne finns ju massor med böcker som dessutom inte gör ont för plånboken. Det gäller att kunna begränsa sig bara och inte gå totalt bananas 😉

  2. Ping: Månadens tema: Lånat « Massor av ord…

Kommentera

