En tur till bokhandeln

Idag tog jag en sväng förbi bokhandeln för att göra slut på mitt presentkort från jobbet och fira min pånyttfödda läslust som dök upp så fort semestern tog slut. Med hem kom två böcker, fast egentligen är det tre eftersom den ena är dubbel.

Stolthet och fördom och zombier har jag länge varit nyfiken på samtidigt som jag inte riktigt vet om jag vågar läsa den. Tänk om den helt krossar min bild av mr. Darcy med flera! Men, men. Nu bor den i alla fall hemma.

Woodrell fastnade jag för eftersom jag just nu läser hans En helvetes vinter och gillar den. Trevligt nog är boken jag köpte en dubbelpocket (eller vad det kan heta) med en bok från varje håll! Jag fick alltså både Gryningen kommer aldrig åter och Fel sida av järnvägen. Kul!

3 thoughts on “En tur till bokhandeln

  1. Gryningen kommer aldrig åter har jag tydligen läst och gillade fast den var riktigt otäck, den fick t.o.m fyra stjärnor! Men jag minns den inte riktigt måste jag erkänna…..
    Jag har även läst En helvetes vinter och den var också helt ok. Fel sida av järnvägen kanske också är bra, jag blev nästan sugen på den faktiskt……

  2. Min kompis läser ”Stolthet och fördom och zombier ” just nu och hon säger att den är jättebra. Hon har dock inte läst den ”vanliga” versionen så hon har ju inget att jämföra med.

  3. Jag sitter riktigt fast i Woodrell och ser fram emot att ha ytterligare två att ta till om jag får abstinens efter ”En helvetes vinter”. Emellan får det nog bli Zombier… Kul att höra att den är bra, jag är riktigt sugen 🙂

Kommentera

