Jakten på den ultimata läsplatsen.

I höstas flyttade jag tillsammans med pojkvännen ut från vår trånga tvåa in i ett betydligt rymligare hus. I och med flytten fick jag ett ”eget” rum som jag förvandlat till bibliotek/pysselrum. Det tråkiga nu är att det är sorgligt oanvänt och mycket beror på fåtöljen. Fåtöljen är en gammal skinnsak med utskjutbar fotpall. Mysigt säger en del, trång och obekväm säger jag. Jag kan inte sitta rakt upp och ner och läsa utan jag behöver kunna hasa runt, halvligga, slänga benen över kanten och så vidare. Detta tillåter inte fåtöljen.

Nu kan jag ha hittat lösningen på mitt fåtöljproblem. Den stavas FATBOY. Nu måste bara affär uppsökas och Fatboy provsittas/liggas för att se om det är det optimala för mig.

3 thoughts on “Jakten på den ultimata läsplatsen.

  1. såg just en fatboy i Sköna Hem och tänkte detsamma!
    ofta är tanken på en skön läsplats betydligt bekvämare än det sedan blir: myror i hängmattan, domnade kroppsdelar och sol i ögonen på strandhandduken etc.

    • Aha då är den inte bara bekväm utan stilfull med kanske =) Du har säkerligen rätt med det där med läsplatser. Har försökt läsa i köket flera gånger då jag trott det varit mysigt, men varje gång har det slutat med att jag svurit över ryggen på stolen och ägnat mer tid åt att sitta bekvämt än att läsa.

  2. Ping: Nya läsplatser här hemma « Massor av ord…

Kommentera

