Oläst i bokhyllan

Idag har jag rotat igenom bokhyllan och tagit fram alla böcker jag har som jag inte har läst. Det är några stycken… Vissa har jag köpt själv andra har jag fått i present eller från mina föräldrar som gärna lämnar vidare böcker de läst och gillat till mig. Jag är emellanåt en väldigt långsam och rastlös läsare. Vissa av böckerna i listan har jag börjat läsa men inte avslutat. Andra står på kö för att bli lästa när jag är på humör för dem.

 

Rajaa Alsanea – Flickorna från Riyadh

Jean de Brunhoff – Babars äventyr

Arne Dahl – De största vatten

Jeffery Deaver – Den tomma stolen

Bob Dylan – Memoarer

Per Anders Fogelström – Mina drömmars stad

Kenneth Grahame – Det susar i säven

Shappi Khorsandi –A Beginners Guide to Acting English

Jens Lapidus – Snabba cash

Donna Leon – Mord i natten (känner jag inte alls för att läsa så den kan nog få vandra iväg för BookCrossing eller så)

Henning Mankell – Italienska skor

Jill Mansell – Sheer mischief

David Nicholls – På vinst och förlust

Zak O’Yeah – Tandoori älgen

Hazel Townson – Den osynlige pojken

David Vann – Legend of a Suicide

Daniel Woodrell – En helvetes vinter

Markus Zusak – The Book Thief

5 thoughts on “Oläst i bokhyllan

  1. The book thief vet du att jag gillar =) En helvetes vinter var också bra. Flickorna från Riyadh tyckte jag inte lika mycket om.

  2. ”The Book Thief” får nog vänta in rätt tillfälle 😉 (har redan försökt men då kom jag inte igång) men jag blev rätt sugen på flera av böckerna nu när jag tog fram dem. ”En helvetes vinter” köpte jag ju nyligen så den ska läsas snart. Arne Dahl och mitt Londonköp Shappi Khorsandi ligger också bra till.

  3. Memoarerna är en av böckerna jag börjat med men lagt åt sidan så jag håller med dig. Otroligt seg!

Kommentera

