Läsning i sommar part 1

Oj va böcker det finns att läsa i sommar. Jag har en hel hylla som är proppfull med olästa böcker. Jag köpte idag fyra nya pocketar för sommarpresenten från jobbet. Dessutom har jag plockat hem inte mindre än 12 ungdomsböcker från kära K i biblioteket. Det verkar som min att göra lista för sommaren är utstakad. Dessutom ska den fyllas på med ordningställande av garage och eventuell takrenovering. Hoppas tiden räcker till för alla böcker jag vill läsa. Om jag känner mig rätt kan det dessutom bli en liten tripp til det lokala biblioteket i veckan för att fylla upp med lite chicklit 🙂


Ungdomsbokslistan består av:

  • Anne på Grönkulla – L M Montgomery
  • Vem var Hattie Daynes – Robert Swindells
  • Ful – Scott Westerfeld
  • Ute/Inne – Scott Westerfeld
  • Addad på nätet – Katia Wagner
  • I tomma luften – Harald Rosenlow Eeg
  • Ways to live forever – Sally Nichols
  • Nick and Norahs oändliga låtlista – Rachel Cohn, David Levithan
  • Sista berättelsen om oss – Mats Berggren
  • Web – John Wyndham
  • Ett hål i själen – Kjetil Johnsen
  • 10 saker jag hatar med mig själv – Randa Abdel-Fattah

One thought on “Läsning i sommar part 1

  1. Ping: Månadens tema: Lånat « Massor av ord…

Kommentera

