Sommarlovet är här

Med sommarlovet kommer naturligtvis sommarläsningen. Jag har lånat en jättehög med ungdomsböcker från skolan bibliotek som kan förgylla min sommar. Dessa tänker jag varva med lite goa ”vuxenböcker”, men vad ska jag välja? Ska jag köra en raid bland mina olästa böcker i hyllan? Ska det lokala biblioteket besökas eller ska jag skaffa mig lite sommarläsning i form av några nya pocketar. Det är lite svårt att välja vart jag ska börja, vilket även boktokig uttrycker. Därför kör jag på omläsning av Anne på Grönkulla. Det var sex år sedan sist så nu får jag en välbehövlig uppdatering av Annes göranden på Grönkulla. Vad börjar med i sommar?

Kommentera

