En annan sorts läsning…

…har för mig varit läsning av recept i Leila Lindholms senaste bakbok One more slice. Ibland behöver man en liten paus i läsandet och vad är då mer terapeutiskt än att knåda en deg.

 Till skillnad från a piece of cake innehåller den här mer matnyttiga recept såsom surdegsbröd, tortanos (fyllda bröd), pasta och bagels. Lite sött finns i boken (cheesecakes, paj och glass) men som sagt inte lika mycket. I sommar har jag för första gången testat på att göra eget surdegsbröd (rekomenderas verkligen!) och även hemgjord pizza med tomatsås. Supergott. Det senaste receptet jag testade ur boken var bagels. Saftigt, segt och supergott. Har fått blodad tand nu när det gäller hembakt bröd och hoppas jag kan hålla tempot uppe i höst och fortsätta baka mitt eget bröd. Det är ju egentligen väldigt enkelt och det blir ju oftast godare än köpebröd.

Är man som jag ett Leila-fan så ska man definitivt se till att köpa hem boken.

En reaktion på “En annan sorts läsning…

Kommentera

